Rzucanie siekierą

Jak rzucać siekierą?

1. Technika rzucania siekierami oburącz

  • Umieść obie ręce na siekierze na samym końcu trzonka, dokładnie tak jakbyś trzymaj kij baseballowy. Upewnij się, że ostrze jest w pozycji pionowej.
  • Umieść siekierę z tyłu głowy, tak aby siekiera swobodnie zwisała za głową w dół, a dłonie były nadal nam głową i lekko się odchyl
  • Pewnym ruchem przenieś siekierę przed siebie i wyrzuć z rąk w momencie gdy całkowicie wyprostujesz ręce w łokciach.

2. Technika rzucania siekierami jednorącz

  • Umieść całą dłoń na samym końcu trzonka siekiery. Upewnij się, że ostrze jest w pozycji pionowej.
  • Zegnij łokieć i umieść siekierę za barkiem pilnując aby łokieć był cały czas z przodu ciała jako „celownik”.
  • Pewnym ruchem wyrzuć siekierę przed siebie w momencie całkowitego wyprostu łokcia.

Zasady

1. Mecz standardowy

1. Standardowy format meczy ligowych

  • Każdy z meczy składa się z 3 rund.
  • Każda runda składa się z 5-ciu rzutów.
  • Gracz musi wygrać 2 z 3 rund aby wygrać mecz.
  • Każdy z graczy rzuca 3 rundy, nawet jeśli jeden z nich wygrał dwie pierwsze.
  • Zapisywanie punktacji w meczach ligowych jest obowiązkowe.
  • Jeżeli gracz wygrywa jedną rundę, a resztę remisuje to jest to klasyfikowane jako wygrana meczu.
  • Jeżeli pod koniec trzech rund jest remis, to następuje dogrywka w postaci rzutu Dużą Siekierą. Remis następuje gdy seria trzech rund kończy się ogólnym remisem: gdy każdy z graczy wygrał jedną rundę, przegrał jedną rundę i zremisował jedną rundę lub gdy każda runda skończyła się remisem.

2. Rzut Dużą Siekierą (Big Axe)

  • Gracze grają w papier, kamień, nożyce, a wygrany decyduje kto rzuca pierwszy.
  • Każdy z graczy oddaje tylko jeden rzut.
  • Za rzut udany uznaje się wbicie siekiery w obrębie niebieskiego pola lub samo dotknięcie go.
  • Jeżeli jeden z graczy odda udany rzut, a drugi nie to ten z dobrym rzutem wygrywa.
  • Jeżeli obydwu graczy odda zły rzut to należy powtórzyć rundę.
  • Jeżeli obydwu graczy odda dobry rzut to należy powtórzyć rundę.
  1. PUNKTOWANIE

3.1 Przyznawanie punktów

  • Środek tarczy / Strzał w dziesiątkę (Bullseye) i czarna obręcz – 5 pkt
  • Czerwona obręcz – 3 pkt
  • Niebieska obręcz – 1 pkt
  • Zielone punkty w rogach / Clutch – 7 pkt

3.2 Clutch

  • Przed rzutem w Clutch gracz musi zgłosić chęć rzutu w ten zielony punkt.
  • Gracz może rzucić w Clutch jedynie podczas ostatniego rzutu w danej rundzie.
  • Przypadkowe trafienie w Clutch nie daje punktów, jeżeli się go wcześniej nie zasygnalizowało.
  • Jeżeli zgłosi się chęć rzutu w Clutch, trafienie w inne miejsce na tarczy nie daje punktu.
  • Można zrezygnować z rzutu w Clutch, ale należy do jednoznacznie oznajmić.

3.3 Zasada większości powierzchni

  • Punkty nalicza się w miejscu gdzie większość powierzchni ostrza została wbita.
  • Żadna część ostrza, która nie ma kontaktu z tarczą się nie liczy.
  • Przed rzutem w Clutch gracz musi zgłosić chęć rzutu w ten zielony punkt.
  • Gracz może rzucić w Clutch jedynie podczas ostatniego rzutu w danej rundzie.
  • Przypadkowe trafienie w Clutch nie daje punktów, jeżeli się go wcześniej nie zasygnalizowało.
  • Jeżeli zgłosi się chęć rzutu w Clutch, trafienie w inne miejsce na tarczy nie daje punktu.
  • Można zrezygnować z rzutu w Clutch, ale należy do jednoznacznie oznajmić.

 

2. Black Jack

1. Zasady ogólne

    Osoba z sumą najbliższą liczbie 21 – wygrywa. Każdy gracz rzuca siekierą 10 razy na rundę. Gracz musi wygrać 2 z 3 rund, aby wygrać mecz. Gracz, który przekroczy sumę 21 punktów- przegrywa.

2. Punktowanie

    Punkty liczone sa wy standardowego systemu. Punkt przyznawany jest wyłącznie przy czystym trafieniu. Rzut w zielony punkt jest dozwolony – nie trzeba go sygnalizować. Rzuty z premedytacją poza obrąb okręgów mają wartość 0 i są dozwolone.

    3. Punkty ujemne

     

      Jeżeli siekiera trafi w cel i odpadnie to przyznaje się (-4) punkty. Jeżeli siekiera nie trafi w tarcze to również przyznaje się (4) punkty.

    3. Deathmatch

     

    1. Zasady ogólne

      Liczba rund jest nieograniczona. W każdej rundzie poza rundą finałową nie obwiązuje punktacja.

    2. Przebieg rundy

        Każdy graczy oddaje jeden rzut podczas rundy. Runda kończy się gdy każdy gracz odda rzut. Do kolejnej rundy przechodzi osoby, które trafiły w pola punktowane.

    3. Punkty ujemne 

      Finał rozpoczyna się gdy w grze pozostanie dwóch zawodników. W finale każdy gracz ma jeden rzut. Rzuty finałowe są punktowane. Zwycięża osoba, która odda wyżej punktowany rzut. W przypadku remisu następuje dogrywka przy pomocy dużej siekiery.

    4. Dookoła świata

     

    1. Zasady ogólne

    Zadaniem graczy jest trafiać kolejno: W lewą część tarczy za 1 pkt., w lewa cześć za 3 pkt., środek, prawą część za 3 pkt. oraz prawą cześć za 1 pkt.

    2. Przebieg rundy

    Każdy z graczy oddaje 5 rzutów. Aby przejść do kolejnego celu należy trafić w poprzedni. Wygrywa gracz, który po „przejściu” przez tarczę pierwszy traf w zielony punkt.

    3. Remis 

    O remisie mówimy w sytuacji, gdy obaj gracze trafia w zielony punkt. W zielony punkt gracze muszą trafić w tej samej rundzie Remis rozstrzygany jest przez raut w środek tarczy.

    5. Oburącz

    1. Zasady ogólne

    Gracze rzucają dwoma siekierami jednocześnie. Obowiązują zasady meczu standardowego.

    2. Punktowanie

    Środek tarczy / Strzał w dziesiątkę (Bullseye) i czarna obręcz – 5 pkt
    Czerwona obręcz – 3 pkt
    Niebieska obręcz – 1 pkt
    Zielone punkty w rogach / Clutch – 7 pkt

    3. Clutch

    Przed rzutem w Clutch gracz musi zgłosić chęć rzutu w ten zielony punkt. Gracz może rzucić w Clutch jedynie podczas ostatniego rzutu w danej rundzle.
    Przypadkowe trafienie w Clutch nie daje punktów.  Jeżeli się go wcześniej nie zasygnalizowało.
    Jeżeli zgłosi się chęć rzutu w Clutch, trafienie w inne miejsce na tarczy nie daje punktu,
    Można zrezygnować z rzutu w Clutch, ale należy do jednoznacznie oznajmić.

    Cennik

    Duet

    1 tor (1h 30 min gry)

    200,00 zł

    3-5 osób

    1 tor (1h 30 min gry)

    250,00 zł

    6-10 osób

    2 tory (1h 30 min gry)

    500,00 zł

    11-15 osób

    3 tory (1h 30 min gry)

    750,00 zł

    Dodatkowe 30 minut gry

    100,00 zł/tor